Blog

Com crear una pàgina d’empresa a Facebook i tenir visibilitat a les xarxes socials

Totes les notícies i novetats a un click: Blog >>


Actualment, Facebook té 20 milions d’usuaris a Espanya que passen, de mitjana, quatre hores i mitja a la setmana en aquesta xarxa social. Això, la converteix en un enorme aparador on donar-se a conèixer i poder interactuar amb clients potencials i públic objectiu.

Una pàgina de negocis és doncs una oportunitat “gratuïta” per a les empreses per augmentar el coneixement de la marca i generar vendes.

Cal tenir en compte però, que una pàgina de Facebook no és com un perfil personal. En un perfil personal els contactes són amics i el nombre de contactes està limitat. En canvi, les anomenades pàgines d’empresa representen organitzacions i institucions. Per ser seguidor d’una pàgina s’ha de fer de forma activa, clicant a M’agrada. En el cas de les pàgines d’empresa, no hi ha límit de seguidors i les publicacions que es fan són sempre públiques per tots els usuaris de Facebook, no només pels seguidors.

Tenir una pàgina d’empresa és el primer del passos per captar nous seguidors en aquesta xarxa i un element imprescindible per muntar campanyes a les xarxes socials, ja sigui en el mateix Facebook o Instagram. Per assegurar-vos que configureu la vostra pàgina amb èxit i que aprofiteu totes les funcions disponibles, t’expliquem com crear una pagina d’empresa de Facebook.

  1. Crear un usuari: entra primer al teu perfil. No ha de ser el teu perfil personal. Pots crear un perfil només per gestionar la teva nova pàgina. Si no tens un perfil és fàcil crear-te’n un. Només necessites posar nom i cognoms, un compte de correu electrònic o un telèfon mòbil per identificar-te i, una contrasenya. Hauràs també gènere i edat i ja ho tindràs fet!



     
  2. Crear la pàgina: Un cop creat el perfil, a la barra superior, a la dreta del buscador, hi veuràs una icona del teu perfil amb el teu nom. A la dreta tens la pàgina d’inici amb la què accedeixes al teu timeline, el teu historial d’actualitzacions, i més a la dreta el botó de crear. Clica a “crear pàgina” i Facebook t’ofereix dues opcions: una per la teva empresa o marca, que és la que escollirem; i l’altra per crear una pàgina comunitat o personatge públic. Ara has de posar una mica d’informació bàsica de la teva empresa. El nom de la pàgina que normalment serà el de l’empresa, la seva categoria, és a dir, el tipus de negoci que és, la direcció i el número de telèfon.



     
  3. Seleccionar foto de perfil: el següent pas és escollir la foto de perfil. Escull-la bé, encara que la podràs canviar en qualsevol moment. Assegura’t que és representativa del servei que ofereixes i d’una qualitat adequada. Escull també una imatge per la portada. Pots posar una fotografia o fins i tot un vídeo. És important canviar la foto de portada cada cert temps per donar la sensació de de dinamisme i que la pàgina està actualitzada.

     
  4. Informació sobre l’empresa: el primer que has d’escriure és un petit resum explicant a què es dedica la teva empresa. Clica sobre “agrega una descripció breu”. Seguint les indicacions de Facebook pots sumar informació com una descripció de la teva activitat: la pàgina web o els horaris, per exemple. També és important que expliquis la petita història de la teva empresa: explica com i quan es va crear, quins serveis ofereix.... Recorda que és la teva carta de presentació a Facebook. Per crear-la entra a l’apartat d’informació i allà, trobaràs “la nostra història”. A partir d’aquí pots compartir imatges dels productes o informació dels serveis.


     
  5. Actualitzar i administrar la pàgina: una de les opcions que t’ofereix Facebook  és donar a més d’una persona permís per publicar coses o respondre comentaris dins de la pàgina. És una eina molt útil per si vols que et gestioni la pàgina alguna altra persona sigui de dins o de fora l’empresa.


     
  6. Botó de “Call to action”: depenent de per què has creat la pàgina o quin tipus de negoci sigui, Facebook et permet personalitzar la portada amb els anomenats botons de “crida a l’acció”. Existeixen 5 opcions cada un dels quals té diferents possibilitats: fer una reserva, posar-se en contacte, obtenir més informació sobre el negoci, realitzar una compra o descarregar una app o un joc. El botó que escullis apareixerà a la dreta de la foto de portada, a sota.


     
  7. Modalitats de publicació: existeixen 4 modalitats bàsiques de publicació. “Crear una publicació”, que és el mateix que fem en el mur del perfil personal però amb la diferència què a la pàgina d’empresa les publicacions es poden programar pel dia i hora que es vulgui. La següent és la de fer un “Facebook live”, és a dir emetre alguna cosa en directe. També pots generar un “esdeveniment”, que és una opció que també poden fer els perfils personals. I finalment llançar una “oferta” comercial o descompte.

Contacta amb nososaltres per més informació.

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email