Blog

Les 5 claus per treballar l'Inbound màrqueting

Blog >>


La teva empresa treballa utilitzant el mètode de captació de porta freda? O bé enviant e-mail màrqueting sense obtenir la resposta desitjada? Potser realitzant campanyes de ràdio i televisió, tenint la sensació que molts d'ells són ignorats,... o fins i tot fent campanyes de Display, amb menor efectivitat de l'esperada... Totes aquestes tècniques pertanyen al grup de la trucades Outbound marketing.

I és que, encara que pugui semblar el contrari, les tècniques de Outbound màrqueting tenen nivells de conversió molt inferiors a les accions trucades de Inbound markeitng, en la qual és l'individu qui decideix tenir un relació amb la marca, involucrar-se amb ella i buscar activament.

Font Moz

Les estratègies de Inbound Màrqueting busquen atraure els Leads de forma natural, sense perseguir ni impactar amb accions directes. Aquests són alguns dels elements per treballar activament el Inbound Màrqueting.

1: SEO (motor de cerca optimization)

SEO, motor de cerca optimization que és el mateix que optimització de motors de recerca, i com potser ja sàpigues, d'defineix com el procés per optimitzar el contingut i l'estructura del teu lloc web per a la recerca per tal de rebre visites orgàniques en les pàgines com a resultat del motor de cerca o serps. Tenir un lloc web de qualitat i contingut optimitzat per SEO garanteix que la tecnologia de rastreig web de Google pugui identificar i indexar el contingut del teu lloc perquè aparegui de forma gratuïta per a les persones que realitzen cerques. El SEO és una part fonamental de la teva estratègia d'entrada perquè si no et troben, no podràs fer negocis.

2: PPC

Encara que pugui semblar el contracte, el PPC o Pay per Click forma part de les estratègies de Inbound Marketing, ja que els anuncis de cerca apareixen quan un usuari està buscant activament alguna cosa, de manera que, un anunci PPC de recerca, a diferència del de Dispaly, no estan interrompent l'activitat de l'usuari. No tots els aspectes de PPC han de ser de qualitat com entrants (com els anuncis gràfics), però els anuncis a la xarxa de cerca són certament un dels elements més forts d'una estratègia d'entrada forta, perquè les consultes de cerca mostren tanta intenció .

Amb el PPC, pot pagar per les millors ubicacions que consideri més probable que les persones vegin els anuncis i fer ofertes per paraules clau específiques per atraure visitants qualificats (leads). Tu tens el control per ajustar el pressupost, pausar els anuncis en moments irrellevants, buscar cercadors de dispositius mòbils, o mesurar fàcilment el ROI.

3: Màrqueting de contingut

Un cop la teva empresa ha aconseguit captar un client potència, ja sigui a través de SEO o PPC, necessites proporcionar contingut que pugui ser del seu interès. Si bé és cert que el contingut és molt útil per a una estratègia de Inbound Marekting inicial per captar clients potencials, és indubtable que altres ser capaç de proporcionar contingut útil i fresc, per conservar-los i convertir-los en clients. El contingut pot ser de múltiples formes, sempre amb l'objectiu d'ajudar als teus clients potencials a resoldre dubtes o preguntes.

La clau del màrqueting de continguts és que el seu contingut ha de destacar, és a dir educar, formar, inspirar o entretenir a l'audiència per retenir-la. Algunes de les accions que poden fer-se a nivell de màrqueting de continguts són un bloc, guia, llibre electrònic, estudis,... material descarregable que sigui d'utilitat.

4: Social Media

Assegurar que el contingut que hem creat arribi a persones rellevants és on entra el social. Aquí és on entra Inbound màrqueting, perquè les persones que volen veure el teu contingut seguiran la teva marca, i aquesta és una manera d'arribar a més gent si encara no tens un tràfic orgànic de qualitat.

Avui dia, qualsevol persona que estigui a les xarxes socials, ja sigui Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram o Linkedin, pot tenir audiència en múltiples canals. Has determinar quines plataformes són més rellevants per a les persones de la teva target, però tingues en compte que avui dia és molta la gent que està invertint gran part del seu temps en xarxes socials.

Et recomanem que dediquis temps a crear un pla de promoció de mitjans socials per distribuir el teu contingut a les persones correctes, analitzar el contingut que obté major rendiment i pagar per promoure i obtenir encara més trànsit per aconseguir arribar a un major públic.

5: Pàgines d'aterratge

Una Landing page és una pàgina web de destí on aterren els clients potencials després de fer clic al teu Call to action , un altre element important de la teva estratègia de Inbound màrqueting . Ja es tracti d'una pàgina de producte, un formulari per descarregar un document o una pàgina de servei de subscripció, t'has d'assegurar que la pàgina estigui ben feta i de qualitat, és a dir, que sigui rellevant, enfocada a l'objectiu i amb un disseny atractiu, per no posar en perill les possibles conversions.

Finalment, i no menys important, recorda treballar utilitzant el remàrqueting. Això és, una vegada que un client potencial hagi visitat el teu lloc, i per tant ha mostrat interès en el teu contingut, productes o ofertes, necessita una estratègia per mantenir compromès. Una de les tàctiques més efectives per fer-ho és el Remarketing. Mitjançant les galetes dels visitants del teu lloc i se'ls fa un seguiment a través del web que visiten amb anuncis recordant-los que tornin. El remàrqueting es pot configurar de diverses formes. Per exemple, pots fer remàrqueting a qualsevol que hagi visitat el teu lloc, mostrar anuncis específics als visitants que van visitar una determinada pàgina, o fins i tot un anunci a algú que ha col·locat elements en un carret de compres, però que no ha efectuat el pagament.

De manera que si el que vols és aconseguir una bona estratègia de Inbound Màrqueting has de treballar per cobrir aquests 5 elements.

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email