Blog

Màrqueting Digital, com es presenta per al 2019 ?

Blog >>


Ara per ara les empreses no es poden permetre deixar de banda i ignorar el Màrqueting Digital. Aquest va arribar, ja fa uns anys, i va venir per quedar-se. És obvi que no pot competir amb el màrqueting tradicional, ja que una campanya de màrqueting i publicitat ben executada en pot satisfer les necessitats de qualsevol empresa i veure augmentada la demanda del producte o servei que ofereixen. No obstant això, els temps han canviat, i si bé el màrqueting tradicional segueix sent necessari, el Màrqueting Digital és sovint molt més efectico, i cada dia ho és i ho serà més.

L'entorn digital ha anat creixent de forma exponencial al llarg dels últims anys, convertint-se, en poques dècades en un dels espais més utilitzats per a la major part de la població.

Segons dades d'Infoadex (Abril 2018) la inversió a Espanya l'any 2017 va augmentar un 1,9% en relació a l'any anterior, assolit una inversió de 12 M €, dels quals 5,3M € corresponen a inversió en mitjans digitals. El que representa gairebé el 29% del total de la inversió en publicitat.

Prova d'això està en l'ús de les xarxes socials. La transmissió de contingut i la facilitat per crear o consumir contingut digital han fet d'Internet un espai ideal per a comunicar i amb el qual arribar a l'usuari final.

Està clar que per al 2019 el Màrqueting Digital no va fer més que seguir avançat i evolucionar cap a noves formes per aconseguir arribar a una major audiència en línia. Algunes de les tendències en Màrqueting Digital que van a aparèixer ia consolidar-per a aquest nou anys són:

  • Fusió de xarxes socials i e-commerce. Sobretot amb la xarxa social d'Instagram amb la funció Instagram shoppping apareguda a Espanya a principis del 2018, que permet etiquetar productes en les publicacions orgàniques, de tal manera que els usuaris poden comprar-los de forma senzilla fent clic a l'enllaç i accedir a la botiga en línia de manera directa.
  • La marca és molt més que vendre un producte. S'ha acabat l'era en què les marques només posaven en valor el producte que tenien i es mesuraven pel que són. Els temps estan canviant i més enllà del producte, l'usuari busca el valor percebut i la seva identificació amb la marca i els valors que elles transmet. El 2019 les empreses que vulguin aconseguir captar al consumidor hauran enfocar la seva estratègia de màrqueting a aconseguir aquest engagement, compromís i el vincle emocional amb la marca perquè en definitiva és el que els reté i els fidelitza. Grans marques com Nespresso o Netflix ja fa temps que treballen en aquesta línia.
  • Expansió i consolidació dels Chatbots. Un chatbot és un sistema d'intel·ligència artificial que permet mantenir una conversa amb ell, ja sigui demanar informació, portar a terme una acció o demanar-li que ens desperti a una hora concreta. Siri, Google Assistant o xats com Facebook Maessenger són chatbots en ple funcionament. Per al 2019 es preveu un auge de l'ús dels chatbots, sobretot en aquelles accions que puguin fer més agradable les experiències de l'usuari, com la compra d'un producte per internet sense necessitat d'estar navegant per la pàgina web, o en interaccions amb el client en accions com el servei d'atenció al client d'una forma més ràpida i senzilla.
  • Vídeo màrqueting. El vídeo és una eina de Màrqueting Digital molt efectiva, ja que permet arribar a l'usuari d'una forma directa, amena i fàcil. El vídeo màrqueting permet capturar i transmetre molta informació d'una marca, però no només del producte sinó també, i cada dia més important, de la part més emocional d'aquest, de manera que el fa encara més efectiu. A més avui en dia hi ha multitud de programes d'edició de vídeo que faciliten la producció amb resultats més que acceptables.

Aquestes són només algunes de les tendències per al nou any, però és evident que hi ha altres com la consolidació d'Instagram entre el target més jove i Facebook entre el públic més adult, de manera que no s'haurà d'ometre cap d'aquestes dues xarxes socials. També emergeix, per al nou any, la televisió connectada, la publicitat de veu i fins i tot la publicitat de realitat augmentada. Formats de Màrqueting Digital de anirem veient durant el 2019. És clar, doncs que ens queda molt per descobrir!

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email