Blog

WhatsApp Business, una eina molt útil per a les PIMES

Blog >>


WhatsApp Business s’està convertint cada dia més en una eina molt útil i pràctica per a les empreses, sobretot entre les petites i mitjanes empreses, ja que permet mantenir una relació més directe amb el client final, i al mateix temps, fidelitzar-los i retenir-los.

Per tant, tenint en compte la importància que està adquirint cada dia més aquesta eina, t’expliquem alguns elements de l’aplicació WhatsApp Bussiness per aplicar-lo en la teva PIME.

Comunicació segura i efectiva amb els teus clients.

Tal i com mostren les estadístiques el WhatsApp, és una app que cada dia utilitza més gent amb finalitats comercials, ja sigui per adquirir nous productes o informar-se de les característiques dels mateixos. Per impulsar aquesta vessant i el gran valor que aporta aquesta eina per a les PIMES, WhatsApp va desenvolupar la funcionalitat de WhatsApp Business, on el que fa és optimitzar la capacitat comunicativa de l'empresa, amb la qualitat essencial que requereix un negoci. D’aquesta manera es garanteix un perfil verificat per evitar suplantacions d'identitat i, per tant, oferir totes les garanties en les comunicacions que les empreses fan amb els clients.

Per tal que el client tingui la seguretat que el seu interlocutor és l’empresa a qui es dirigeix, l'aplicació ha afegit una icona verda al costat del nom de l'usuari. D’aquesta manera es té la certesa que l’interlocutor ha estat verificat per WhatsApp Business, fet que transmet major confiança per al client.

Com iniciar-se a WhatsApp Business.

Si la teva empresa ja disposa d’un número de telèfon des del que ofereix un servei  “d’atenció al client” , és important tenir en compte que abans de començar a utilitzar WhatsApp Business cal fer una còpia de seguretat per controlar que, efectivament, s'ha realitzat un emmagatzematge en el núvol. Un cop fet aquest pas, ja és el moment d’activar l’aplicació.

Crear un compte a WhatsApp Business és tan senzill com crear-la en WhatsApp, és a dir, que una vegada descarregada l'aplicació només cal verificar el número de telèfon. Un cop fet aquest pas, que es comenci a treballar amb  WhatsApp Business dependrà de WhatsApp i de que els seus paràmetres de verificació atorguin o no el “segell” de compte verificat.

És important tenir en compte que WhatsApp no ​​permet tenir dos números de telèfon en un mateix telèfon mòbil, de manera que en el cas que s’hagi registrat el mateix telèfon per WhatsApp i WhatsApp Business, només podrem utilitzar una de les dues aplicacions amb ell.

Si ens parem a pensar què és el que realment ens aporta WhatsApp Business, la clau està en que es tracta d’una eina realment molt útil d'ajuda per a la comunicació i atenció dels clients i clients potencials. L'aplicació permet enviar missatges de molts tipus: des de missatges de benvinguda, informació sobre la direcció del negoci, web, horari comercial, fotos, correu electrònic i altres detalls que com a empresa es consideri important aportar. Es tracta doncs d’un avantatge competitiu important perquè aporta valor al client de forma directa i pràcticament immediata.

A més WhatsApp Business s'ha convertit en un element clau per arribar a un gran nombre de clients potencials, ja que permet enviar, entre altres opcions; vídeos, fotos i missatges sense generar spam.

L’aplicació permet configurar la informació del perfil de l’empresa, en el qual podem editar tota la informació d'interès per als nostres clients, com ara adreça física, ubicar-la al mapa, horari comercial, vies de comunicació amb l’empresa com l'adreça de correu electrònic, pàgina web o enllaç a xarxes socials. I permet, fins i tot, afegir l'activitat de l'empresa i una petita descripció del negoci.

Una de les funcionalitats de WhatsApp Business és que permet  personalitzar missatges i crear missatges estàndards, adaptant-los o modificant-los en funció de les respostes que es vagin obtenint. Permet crear missatges de benvinguda que s'enviaran de manera automàtica quan un client ens escrigui per primera vegada; missatge d’absència, que s'enviaran quan rebem un missatge i no estiguem disponibles en l'horari que nosaltres mateix seleccionem. Permet, també, configurar respostes ràpides, que sovint donem als interlocutors com per exemple "Moltes gràcies per la seva consulta”, “Moltes gràcies en breu respondrem a la seva consulta”,...

I mes enllà de les funcionalitats, WhatsApp Business també ens ofereix estadístiques del moment, que si bé són bàsiques, ens aporten dades quantitatives dels missatges enviats, lliurats, rebuts i llegits.

De manera que l’app desenvolupada per WhatsApp i pensada per a les PIMES és una bona eina per interactuar amb els nostres clients i clients potencials, per estar a prop d’ells i per oferir-los una atenció molt personalitzada.

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email